Regulamin Organizacyjny Podmiotu Leczniczego

Centrum zdrowego ciała i ruchu Paweł Świdnicki

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Centrum zdrowego ciała i ruchu Paweł Świdnicki jest podmiotem leczniczym – dalej „Podmiot Leczniczy”.
  2. Podmiot Leczniczy prowadzi stronę internetową pod adresem www.centrumzdrowegocialairuchu.pl
  3. Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą m.in. w oparciu o:
    a) przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
    b) przepisy ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty,
    c) przepisy ustawy z dnia 8 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
    d) wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o którym mowa w ust. 5 poniżej,
    e) a także w oparciu o inne przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz postanowienia niniejszego Regulaminu Organizacyjnego
  4. Podmiot Leczniczy został wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę̨ Mazowieckiego pod numer wpisu Z-276734-20240605
  5. numer księgi rejestrowej 000000276734. Wpisu dokonano w dniu 05.06.2024 roku, a Podmiot Leczniczy rozpoczął działalność́ z dniem 24.06.2024 roku.

II. OZNACZNIE PODMIOTU LECZNICZEGO ORAZ ZAKŁADU LECZNICZEGO

  1. Podmiot Leczniczy działa pod firmą: Paweł Świdnicki, Centrum zdrowego ciała i ruchu Paweł Świdnicki, 05-825 Grodzisk Mazowiecki ul. Sienkiewicza 2, NIP: 5291844606 REGON: 524102315
  2. W strukturze Podmiotu Leczniczego działa Zakład Leczniczy o nazwie Centrum zdrowego ciała i ruchu.

III. CEL ZADANIA I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Celem Podmiotu Leczniczego jest przywracanie, poprawa lub zachowanie zdrowia pacjentów.
  2. Zadaniem Podmiotu Leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii oraz czynności wspomagających ich wykonywanie, takich jak:
    a) realizowanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
    b) udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
    c) diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
    d) realizowanie świadczeń zdrowotnych on-line w zakresie fizjoterapii lub fizjoprofilaktyki;
    e) współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
    f) działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
    g) prowadzenie spraw administracyjnych, ekonomicznych i obsługi technicznej podmiotu leczniczego.
  3. Podmiot Leczniczy wykonuje działalność leczniczą jako ambulatoryjne świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii i fizjoprofilaktyki.

IV. MIEJSCE WYKONYWANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Podmiot Leczniczy wykonuje świadczenia zdrowotne w Zakładzie Leczniczym Centrum zdrowego ciała i ruchu wskazanych w pkt II ust. 2 Regulaminu, pod adresem 05-825 Grodzisk Mazowiecki ul. Sienkiewicza 2.

V. STRUKTURA ORGANIZACYJNA, ZADANIA JEDNOSTEK, KIEROWNICTWO

  1. Jednostką organizacyjną Podmiotu Leczniczego jest zakład leczniczy mieszczący się przy ul. Sienkiewicza 2 05-825 Grodzisk Mazowiecki
  2. W Zakładzie Leczniczym wyróżnia się następujące komórki organizacyjne:
    a)rejestracja,
    b)pracownia fizjoterapii i masażu leczniczego;
    c)pracownia fizjoprofilaktyki.
    d)Pracownia kinezyterapii
  3. Zadaniami poszczególnych jednostek zakładu leczniczego są:
    a) zadaniem rejestracji jest: odbieranie telefonów od pacjentów, rejestrowanie pacjentów na wizyty, dopełnienie formalności związanych z zapisywaniem pacjentów, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych, odebranie od Pacjenta niezbędnych zgód i oświadczeń, w tym jeśli to konieczne ankiet, a sytuacjach nadzwyczajnych – wykonanie także innych czynności (np. pomiar temperatury w stanie epidemii Covid 19), rozliczenie wizyt,
    b) zadaniem pracowni fizjoterapii i masażu leczniczego jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii i masażu leczniczego, prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych,
    c) pracowni fizjoprofilaktyki jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoprofilaktyki, prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z wymogami prawa, informowanie o zakresie i zasadach udzielania świadczeń zdrowotnych.
    d) Zadaniem pracowni kinezyterapii jest: udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu kinezyterapii, edukacji pacjenta.
  4. Zakład leczniczy otarty jest w dniach pon-pt, w godzinach od 8:00 do 21:00 oraz soboty od 8:00 do 16:00.

VI. KIEROWNIK PODMIOTU LECZNICZEGO

  1. Kierownikiem Podmiotu Leczniczego który kieruje nim i reprezentuje go na zewnątrz jest Paweł Świdnicki.
  2. Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Podmiotu Leczniczego i ponosi za nie odpowiedzialnoścí.
  3. Podczas nieobecności Kierownika zastępuje go upoważniona przez Kierownika osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje.
  4. Do obowiązków i uprawnień Kierownika Podmiotu Leczniczego należy między innymi:
    a) organizowanie i kierowanie pracą i nadzorowanie merytorycznej pracy, BHP, ochrona danych osobowych i godności praw pacjenta przez podległych pracowników, współpracowników lub/i indywidualnych praktyk zawodowych fizjoterapeutycznych, świadczących usługi lub wykonujących zadania na rzecz podmiotu leczniczego wobec pacjentów,
    b) zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny, starannego realizowania świadczeń leczniczych z poszanowaniem praw pacjenta, w tym jego bezpieczeństwa, przez pracowników, współpracowników i możliwych innych osób, w tym wykonujących praktyki zawodowe fizjoterapeutyczne lub inne możliwe w przyszłości praktyki zawodowe np.; lekarzy specjalistów, pielęgniarek, psychologa itp., jeżeli takie osoby świadczyć będą usługi lub wykonywać będą zadania na rzecz podmiotu leczniczego wobec pacjentów
    c) podejmowanie decyzji w sprawach organizowania pracy, BHP, zatrudnienia, wynagradzania, karania i zwalniania pracowników, współpracowników i innych zadań wynikających z reprezentowania na zewnątrz Podmiotu Leczniczego.
  5. Na ręce kierownika składane są skargi Pacjentów lub reklamacje dotyczące usług wykonywanych on-line.

VII. OGÓLNE ZASADY UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH W PODMIOCIE LECZNICZYM

  1. Podmiot Lecznicy podejmuje działania, których celem jest realizacja świadczeń zdrowotnych w formie najbardziej dogodnej dla Pacjentów.
  2. W Podmiocie Leczniczym świadczenia zdrowotne wykonywane są:
    a) z uwzględnienie wymogów prawa, zasad etyki zawodowej oraz standardów i procedur wykonywania takich świadczeń,
    b) wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danego rodzaju świadczeń zdrowotnych, potwierdzone wymaganymi prawnie dokumentami,
    c) po uprzednim umówieniu terminu wizyty Pacjenta,
    d) w godzinach otwarcia zakładu leczniczego,
    e) odpłatnie, zgodnie z postanowieniami pkt. XIII Regulaminu.
  3. Rejestracja Pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Dokonać jej można w następujący sposób:
    a) pod adresem zakładu leczniczego
    b) telefonicznie pod numerem: 781457533
    c) droga mailową, pisząc na adres: centrumzdrowegocialairuchu@gmail.com
    d) przez stronę internetową Podmiotu Leczniczego www.centrumzdrowegocialairuchu.pl
    e) korzystając z innych serwisów, takich jak np. Booksy.

VIII. PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Podmiot Leczniczy przyjmuje pacjentów, który dokonali uprzedniej rejestracji, a więc po umówieniu wizyty.
  2. W przypadku rejestracji telefonicznej, osoba rejestrująca udziela informacji o wolnych terminach i godzinach wizyt. Zapisując się na wizytę Pacjent poproszony zostanie o podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu oraz ogólnego rodzaj schorzenia/problemu który występuje. Pacjent zostanie poinstruowany jak ma przygotować się do wizyty oraz jakie są jej koszty.
  3. Przed rozpoczęciem wizyty w Podmiocie Leczniczym w sytuacji, gdy ogłoszony zostanie stan zagrożenia pandemią lub stan pandemii lub gdy wymagać tego będą przepisy prawa lub nadzwyczajna sytuacja, Pacjent poproszony będzie o wypełnienie stosownej ankiety oraz poddanie się dezynfekcji dłoni oraz pomiarowi temperatury.
  4. W Podmiocie Leczniczym znajduje się poczekalnia, w której jeśli będzie to konieczne, Pacjent poproszony zostanie o poczekanie na umówioną wizytę.
  5. W przypadku pierwszej wizyty personel administracyjny Podmiotu Leczniczego poprosi Pacjenta o podanie niezbędnych danych, celem ich wpisania w zakładaną dla niego kartę pacjenta (dokumentacja medyczna), udzielenie niezbędnych zgód i złożenie oświadczeń.
  6. Przebieg wizyty, w tym: zebrany wywiad, wykonane świadczenia zdrowotne, zalecenia czy uwagi, znajdzie odwzorowanie w prowadzonej przez Podmiot Leczniczy dokumentacji medycznej Pacjenta.
  7. W obiektywnie uzasadnionych przypadkach Podmiot Leczniczy jest uprawniony do odmowy wykonania świadczenia zdrowotnego. Postawą odmowy może być m.in.: brak zgody na wykonanie świadczenia zdrowotnego, wątpliwości co do dobrowolności udzielonej zgody, czy też co do poczytalności Pacjenta, stan upojenia alkoholowego lub odurzenia środkami psychotropowymi lub podobnymi, a w przypadkach stanu nadzwyczajnego, stanu zagrożenia pandemią lub stanu pandemii, odmowa Pacjenta udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety czy zbadania temperatury ciała, albo tez odmowa Pacjenta poddania się innej czynności lub podania informacji wymaganych w przepisach prawa.
  8. Pacjent ma prawo do złożenia w wybranej przez siebie formie skargi na zachowanie lub czynności personelu Podmiotu do Kierownika Podmiotu Leczniczego.

IX. UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ, OPŁATY

  1. Pacjentowi przysługuje uprawnienie do żądania udostępnienia mu dokumentacji medycznej która go dotyczy.
  2. Podmiot Leczniczy udostępni dokumentacje medyczną po otrzymaniu żądania złożonego przez uprawnioną osobę. Żądanie może być złożone w dowolnej formie jednak w sposób niepozostawiający wątpliwości, że żądanie został złożone przez osobę uprawnioną.
  3. Dokumentację udostępnia się z zachowaniem jej integralności, poufności oraz autentyczności, bez zbędnej zwłoki.
  4. Podmiot Leczniczy najpóźniej od 1 stycznia 2021 r. prowadzi dokumentacje medyczną wyłącznie w formie elektronicznej.
  5. Udostępnienie dokumentacji medycznej może nastąpić w następujący sposób:
    a) do wglądu w zakładzie leczniczym Podmiotu Leczniczego,
    b) na informatycznym nośniku danych dostarczonym przez Pacjenta,
    c) przez sporządzenie jej wydruku,
    d) z uwzględnieniem standardów udostępniania dokumentacji medycznej prowadzonej w formie elektronicznej – poprzez wysłanie dokumentacji medycznej na wskazany przez Pacjenta adres mailowy.
  6. Dokumentacja medyczna udostępniana jest na polecenie Kierownika Podmiotu Leczniczego.
  7. Podmiot prowadzi wykaz udostępnionej dokumentacji medycznej. 
  8. Podmiot Leczniczy nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej (załącznik do maila).
  9. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie wydruku, Podmiot Leczniczy pobiera opłatę w kwocie 0,50 zł za każdą stronę wydruku.

XI. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA WYKONANE ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE

  1. Podmiot Leczniczy nie wykonuje świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych (NFZ etc.)
  2. Z tytułu udzielanych przez Podmiot Leczniczy świadczeń zdrowotnych pobierane są opłaty, których wysokość określona jest w załączniku do Regulaminu.
  3. Opłaty za wykonywane w Podmiocie Leczniczym świadczenia uiszczane są po zakończeniu wizyty.
  4. Dostępnymi w Podmiocie Leczniczym formami płatności są: gotówka, karta płatnicza, blik, karta podarunkowa.

XII. MONITORING

  1. W pomieszczeniach zakładu leczniczego prowadzonego przez Podmiot Leczniczy jest monitoring.
  2. Monitoring prowadzony jest dla obserwacji pomieszczeń ogólnodostępnych, co jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów lub pracowników pomieszczeń, 
  3. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, o którym mowa powyżej, zawierające dane osobowe, Podmiot Leczniczy przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania. 
  4. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 2, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej i innych ustaw.
  2. Regulamin obowiązuje od dnia rozpoczęcia działalności przez Podmiot Leczniczy, nie wcześniej jednak niż od dnia wpisania go rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą.

ZAŁĄCZNIK – CENNIK ŚWIADCZEŃ FIZJOTERAPEUTYCZNYCH

Ustala się następującą wysokość opłat za udzielanie świadczenia zdrowotne:

  1. Fizjoterapia (terapia manualna) 60min/30min

    180zł/120zł

    Fizjoterapia (terapia manualna) 45min

    150zł

    Akupunktura 60min/30min

    180zł/120zł

    Igłoterapia 60min/30min

    180zł/120zł

    Terapia wisceralna 60min/30min

    180zł/120zł

    Terapia blizn 60min/30min

    180zł/120zł 

    Fizjoterapia uroginekologiczna 60min/30min

    180zł/120zł

    Fizjoterapia stomatologiczna 60min/30min

    180zł/120zł

    Terapia przeciwobrzękowa 60min/30min

    180zł/120zł

    Kinesiotaping 15min

    50zł

    Trening funkcjonalny/medyczny 60min

    150zł

    Masaż leczniczy 60min/30min

    180zł/120zł

    Masaż Kobido 60min

    220zł

    Pakiet 10 wizyt fizjoterapeutycznych 60min

    1700zł

    Pakiet 10 treningów 60min

    1400zł

    Wynajem drenażu limfatycznego nóg

    50zł/doba